سئو داخلی

سئو داخلی

فهرست مطالب مقاله

سئو داخلی (محتوا)

سئو داخلی (درون صفحه) چیست؟

سئو داخلی که ارتباط مستقیمی با چگالی کلمات کلیدی و متاتگ‌ها دارد، کلیه اصولی است که در داخل سایت برای دستیابی به نتایج بهتر در موتورهای جستجو انجام می‌دهیم. همه تلاش‌های سئو با هدف رسیدن به بهترین نتیجه در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک سایت انجام می‌شود.

سئو داخلی در صفحه (همچنین به عنوان ” سئو درون سایت یا سئو محتوا ” شناخته می شود) عمل بهینه سازی محتوای صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران است. روش‌های رایج سئوی درون صفحه شامل بهینه‌سازی برچسب‌های عنوان، محتوا، لینک‌های داخلی و URL.

 

چرا سئو داخلی مهم است؟

SEO روی صفحه را به عنوان راهنمای دوستانه ای که به وب سایت شما در برقراری ارتباط با گوگل کمک می کند، تصور کنید. این مانند ارائه نکاتی در مورد محتوای شماست، اما به زبانی که گوگل می‌فهمد – کلمات کلیدی.

که گفته شد: سئوی داخلی صفحه بیشتر از جمع کردن کلمات کلیدی در HTML صفحه شما وجود دارد. این در مورد پهن کردن تشک خوشامدگویی برای بازدیدکنندگان است.

یک صفحه بهینه‌سازی شده تضمین می‌کند که آن‌ها آنچه را که به دنبال آن هستند، بدون معادل آنلاین تعقیب غاز وحشی پیدا می‌کنند.

برای رتبه بندی محتوای خود همچنین باید محتوای خود را برای موارد زیر بهینه کنید:

تجربه ی کاربر

نرخ پرش و زمان اقامت

هدف جستجو

سرعت بارگذاری صفحه

نرخ کلیک

بنابراین، در طرح بزرگ کارها، سئوی درون صفحه فقط یک چک لیست نیست. این سلاح مخفی شما برای متمایز شدن است و هم الگوریتم‌ها و هم مردم را وادار می‌کنید که بگویند: «بله، این یکی است!»

نحوه انجام سئو در صفحه

سئو داخلی در چند سال اخیر تغییرات زیادی کرده است. در گذشته، برای بهینه سازی صفحه خود فقط باید چهار یا پنج کار اساسی انجام دهید (مانند اطمینان از اینکه چگالی کلمه کلیدی شما به اندازه کافی بالا است). و شما تقریباً تمام شده بودید.

امروز؟ بهینه سازی محتوای سایت شما بسیار دخیل است. مراحل بیشتری وجود دارد. و این مراحل پیچیده تر از قبل هستند. اما راه‌هایی وجود دارد که ایجاد محتوایی را ساده می‌کند که به شما در رتبه‌بندی کلمات کلیدی هدفتان کمک می‌کند.

بررسی کننده سئوی روی صفحه Semrush می‌تواند به شما کمک کند محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید و بینش‌های عملی ارائه دهید که می‌توانید در چند دقیقه اجرا کنید.

Semrush – جستجوگر سئو در صفحه

این ابزار به شما امکان می‌دهد بدانید که آیا کلمه کلیدی خود را در همه مکان‌های کلیدی مانند H1 و محتوای بدنه دارید یا خیر، اما همچنین پیشنهاداتی برای بهبود ارائه می‌دهد و اطلاعات ارزشمندی در مورد کلمات کلیدی معنایی برای ارتقای محتوای شما ارائه می‌دهد.

Semrush – جستجوگر سئو در صفحه – ایده ها
Semrush همچنین مجموعه‌ای از ابزارهای دیگر را ارائه می‌دهد که آن را به همراهی همه‌جانبه برای سئوی درون صفحه تبدیل می‌کند.

اما ابزارها تنها راه ساده سازی فرآیند سئو شما نیستند.

چک لیست سئو روی صفحه ما به شما کمک می کند تا تمام کارهای کوچکی را که برای بهینه سازی محتوای خود باید انجام دهید، پیگیری کنید.

قالب سئو روی صفحه

می‌توانید از آن مانند یک چک لیست استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام کادرهایی را که Google و سایر موتورهای جستجو می‌خواهند ببینند، علامت بزنید.

در واقع، من شخصا از این چک لیست سئو داخلی برای پیگیری موارد استفاده می کنم. در غیر این صورت، چیز کوچکی را فراموش خواهم کرد (مثل افزودن کلمه کلیدی خود در تگ H2).

اما وقتی قالب سئوی درون صفحه‌ام را در یک برگه باز می‌کنم و صفحه‌ام را در برگه‌ای دیگر باز می‌کنم، مطمئن می‌شوم که هر مرحله انجام می‌شود.

سئو داخلی در برابر سئو خارجی

سئو داخلی با سئوی خارج از صفحه متفاوت است، که بهینه سازی سیگنال هایی است که خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد (به عنوان مثال، بک لینک).

پستهای مرتبط
سئو تکنیکال ( سئو فنی )

سئو تکنیکال (سئو فنی – Technical SEO) در واقع فرآیند بهینه‌سازی یک صفحه یا سایت از نظر فنی به طوری که ربات‌های خزنده موتور‌های جستجوگر مانند ربات گوگل بتوانند آن صفحه را شناسایی، درک و ایندکس کنند. هدف اصلی این است که صفحه مورد نظر از نظر فنی قابلیت دیده شدن و آنالیز توسط ربات‌های خزنده را داشته باشد.

ادامه مطلب »
سئو خارجی وب سایت
سئو خارجی

سئو خارجی (سئوی خارج از صفحه) یا Off Page SEO شامل فعالیت هایی است که خارج از یک وب سایت در تلاش برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام می شود. اقدامات متداول سئوی خارج از صفحه شامل ایجاد بک لینک، تشویق جستجوهای برند، و افزایش تعامل و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی است.

ادامه مطلب »