محتوای سئو چیست؟
محتوای سئو محتوای آنلاینی است که برای رتبه بندی در موتورهای جستجو (مانند گوگل) طراحی شده است. همچنین، محتوای نوشته شده برای سئو معمولاً حول یک کلمه کلیدی خاص بهینه می شود.
و در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو، اشتباه نکنید:
محتوا کلید است.
در واقع، HubSpot گزارش میدهد که کسبوکارهایی که به طور منظم پستهای وبلاگ را منتشر میکنند 350٪ ترافیک بیشتری دریافت میکنند نسبت به کسبوکارهایی که محتوا را در یک وبلاگ منتشر نمیکنند. به طور منظم.
Google حتی ظاهر شده و گفته است که محتوا بخش بسیار مهمی در موفقیت در سئو است. به طور خاص، آنها تأیید کردند که : “محتوا” یکی از 3 عامل رتبه بندی برتر گوگل است.
و من می توانم از تجربه دست اول صحبت کنم که بازاریابی محتوا می تواند به شما کمک کند تا تعداد زیادی ترافیک ارگانیک دریافت کنید.در واقع، من به طور مرتب محتوایی را در وبلاگ خود منتشر می کنم که به طور خاص برای رتبه بندی در گوگل طراحی شده است.و این استراتژی محتوای متمرکز بر سئو یکی از دلایل اصلی است که سایت من هر ماه 449058 بازدید کننده موتور جستجو دارد. با این کار، در اینجا دقیقا نحوه ایجاد محتوا برای سئو ارائه شده است.
مراحل نوشتن محتوای سئو:
مرحله 1: یک موضوع را انتخاب کنید
اولین قدم شما این است که یک موضوع برای محتوای سئو خود ایجاد کنید.
به طور خاص، شما می خواهید موضوعی را پوشش دهید که مشتری هدف شما به آن اهمیت می دهد.
در اینجا 3 راه سریع برای ارائه ایده های محتوای عالی وجود دارد:
1-Reddit : به ساب ردیتهای فعال بروید که در آن مخاطبان هدف شما تمایل به پاتوق کردن دارند. و به دنبال موضوعاتی باشید که تمایل دارند بارها و بارها مطرح شوند. اینها می توانند موضوعات عالی برای پوشش دادن در یک پست وبلاگ یا ویدیو باشند.
2- وبلاگ های رقبا: به پست های وبلاگ، ویدئوها و اینفوگرافیک های محبوب وبلاگ های رقبای خود نگاه کنید. چه وجه مشترکی با هم دارند؟ چه چیزی را می توانید تقلید کنید (یا بهبود بخشید)؟
3- شخصیتها: اشخاص میتوانند به شناسایی نوع محتوای سئویی که مشتری هدف شما بهصورت آنلاین جستجو میکند، کمک کنند، در صورتی که محصول یا خدمات شما را جستجو نمیکنند. این یک مثال است:
به عنوان مثال، مخاطبان هدف من افرادی هستند که به صورت تمام وقت بازاریابی انجام می دهند.
مرحله شماره 2: یک کلمه کلیدی پیدا کنید
اکنون زمان آن است که یک کلمه کلیدی برای محتوای سئو خود پیدا کنید.
مشخص بودن:
تحقیق کلمات کلیدی موضوع بسیار بزرگی است. بنابراین نمیتوانم همه چیزهایی را که در مورد یافتن کلمات کلیدی باید بدانیم در اینجا پوشش دهم.
اما من می توانم تعداد انگشت شماری از تکنیک های تحقیق سریع کلمات کلیدی را به شما ارائه دهم که در حال حاضر عالی کار می کنند.
ابتدا، از Google Suggest برای یافتن کلیدواژه های دم بلند استفاده کنید.
چه جالب در مورد این تکنیک این است که شما می توانید کلمات کلیدی را ببینید که افراد در حال حاضر به دنبال آنها هستند. به این معنی که این عبارات نیستند. فوق العاده رقابتی (هنوز).
دوم، از Ubersuggest استفاده کنید.
این ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان به شما کمک می کند تا ایده های جدیدی برای کلمات کلیدی پیدا کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که بدانید چند نفر در هر ماه آن کلمه کلیدی را در Google جستجو می کنند.
در نهایت، چند کلمه و عبارت مختلف را در AnswerThePublic تایپ کنید.
برخلاف سایر ابزارهای کلیدواژه، AnswerThePublic 100% بر روی سوالات تمرکز می کند. بنابراین اگر می خواهید محتوایی بهینه شده پیرامون کلمات کلیدی سوال ایجاد کنید (مانند: «چرا بازاریابی محتوا مهم است؟»)، این ابزار یک معدن طلا است.
سپس به مرحله 3 بروید…
مرحله سوم: محتوای سئو جامع بنویسید
در اینجا راز کوچک کثیف در مورد محتوای سئو وجود دارد:
اگر می خواهید محتوای سئو شما در گوگل رتبه بندی شود، باید عالی باشد.
به عبارت دیگر:
«محتوای با کیفیت» کافی نیست. محتوای شما باید بهترین نتیجه برای جستجوی معین باشد… در غیر این صورت رتبه بندی نخواهد شد. در واقع، محتوای سئو شگفت انگیز کلید موفقیت سئو است.
چطوری این کار را انجام میدهی؟
مطالب جامع بنویسید
به عبارت دیگر: محتوایی را منتشر کنید که به کسی که در جستجوی یک کلمه کلیدی است هر آنچه را که نیاز دارد می دهد.محتوای جامع شانس بیشتری برای رتبه ۱ در گوگل نسبت به یک پست کوتاه دارد.
همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، محتوای جامع بسیار طولانی تر از پست وبلاگ 400 کلمه ای شما است.
در واقع، مطالعه سیگنال های رتبه بندی گوگل ما نشان داد که 10 نتیجه برتر برای اکثر کلمات کلیدی 1447 کلمه به طور متوسط:
چرا محتوای طولانی رتبه بهتری دارد؟
محتوای طولانی تر به Google کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع آن صفحه وب ارائه کند. این باعث می شود آنها مطمئن شوند که صفحه شما یک نتیجه مرتبط برای آن کلمه کلیدی است.
همانطور که قبلاً اشاره کردم، مقالات طولانی می توانند بسیار بیشتر از یک پست وبلاگ 300 کلمه ای در یک موضوع را پوشش دهند. این بدان معنی است که مقالات طولانی بهتر از محتوای کوتاه به سؤالات جستجوگران پاسخ می دهند.
محتوای طولانی نسبت به محتوای سطحی تمایل بیشتری به جذب لینک ها و اشتراک های اجتماعی دارد.
به عنوان مثال، راهنمای سئوی موبایل که قبلاً ذکر کردم 4330 کلمه است.
آیا نوشتن آن قسمت از محتوا آسان بود؟ هک نه!
اولین پیش نویس به تنهایی بیش از 20 ساعت طول کشید.
همانطور که گفته شد، نوشتن محتوای طولانی می تواند یک مزیت رقابتی برای شما باشد.
رقابت شما احتمالاً برای نوشتن قطعات عمیق بسیار تنبل است. این بدان معناست که شما فوراً زمانی که شروع به انتشار مطالب کاملاً دیوانهوار میکنید، خود را از بسته جدا خواهید کرد.
با آن، بیایید به مرحله بعدی خود در فرآیند نوشتن محتوای SEO برویم.
مرحله چهارم: بهینه سازی برای کاربران
اکنون که محتوای سئویی را نوشته اید، زمان بهینه سازی آن برای کاربران فرا رسیده است.
به طور خاص، شما می خواهید محتوا سئویی خود را برای مصرف بسیار آسان کنید.
زیرا واقعیت این است:
اگر خواندن و درک مطالب شما آسان نباشد، رتبه بندی نخواهد شد.
(حتی اگر محتوای سئوی داخلی صفحه شما عالی باشد.)
به این دلیل است که Google اکنون از «سیگنالهای تجربه کاربر» (علاوه بر سیگنالهای رتبهبندی سنتی، مانند بک لینکها) استفاده میکند تا بفهمد کدام نتایج شایسته است. برای رتبه 1 در SERP ها.
بنابراین اگر مردم محتوای شما را دوست داشته باشند، رتبهبندی آن افزایش مییابد.
با این کار، در اینجا چند نکته نسخه نگاری SEO وجود دارد که می توانید از آنها برای اطمینان از اینکه محتوای شما رضایت کاربران را جلب می کند، استفاده کنید و موتورهای جستجو.
ابتدا چند جمله اول محتوای خود را واقعا کوتاه کنید.
تحقیق نشان میدهد که مردم ترجیح میدهند جملات کوتاه بخوانند. همچنین خوانندگان بلوک های متنی گسترده ای را که از یک سر صفحه به انتهای دیگر پخش می شوند، دوست ندارند.
به همین دلیل است که می خواهید چند جمله اول هر مقاله و صفحه فرود در سایت خود را فوق العاده کوتاه کنید.
همچنین، آن 5 تا 10 جمله اول را بین حاشیههای بزرگ خرد کنید تا چشم افراد مجبور نباشد تا آنجا به جلو و عقب بچرخد.
من برای هر پست از این قانون پیروی می کنم:
دوم، من توصیه می کنم مقدار زیادی چند رسانه ای به محتوای سئو خود اضافه کنید.
به عبارت دیگر: از ویدئو، صدا، نمودارها، نمودارها، رسانه های تعاملی، آزمون ها، بازی ها و اینفوگرافیک ها استفاده کنید.
وقتی چندرسانه ای با کیفیت در محتوای سئوی خود داشته باشید، بخش بزرگی از افرادی که به سایت شما در گوگل می آیند را راضی می کنید.
افرادی که ویدیوها را دوست دارند می نشینند و ویدیوی YouTube شما را تماشا می کنند.
افرادی که دوست دارند بخوانند، پست وبلاگ شما را مرور می کنند.
و افراد معتاد صوتی هدفون خود را قرار می دهند و به پادکست شما گوش می دهند.
در واقع، یک سند دستورالعملهای کیفیت Google به بازبینیکنندگان میگفت که صفحاتی را با «محتوای تکمیلی» (به شکل ماشینحساب، دانلود و نمودارها) کیفیت بالاتری نسبت به صفحات متنی دارند.
به طور خلاصه، استفاده از چند رسانه ای ارزش تلاش بیشتری را دارد.
در آخر، از زیرعنوان های تگ H برای تجزیه محتوای خود استفاده کنید.
این به ویژه برای محتوای طولانی مهم است.
یک قانون کلی خوب که من از آن پیروی می کنم این است که برای هر 200 کلمه محتوا حداقل یک عنوان فرعی درج کنم.
به عنوان مثال، می توانید ببینید که من از زیرعنوان های زیادی در همه پست های خود استفاده می کنم:
که خواندن آنها را آسان می کند (و کم کم).
مرحله پنجم: کلمه کلیدی – محتوای خود را بهینه کنید
این مرحله تماماً در مورد سئو محتوای شماست.
و این ویدیو شما را در تمام مراحل گام به گام راهنمایی می کند:
اکنون که ویدیو را تماشا کردید، در اینجا نمونه ای از نحوه بهینه سازی یکی از پست های وبلاگ خود آورده شده است: “چگونه یک استراتژی SEO موثر ایجاد کنیم.
ابتدا مطمئن شدم که کلمه کلیدی اصلی خود را در 100 کلمه اول صفحه خود گنجانده ام.
این به عنوان “برجستگی کلمه کلیدی” شناخته می شود.
چرا این مهم است؟
هر چه ابتدا یک کلمه کلیدی در بالای صفحه ظاهر شود، Google آن صفحه را در مورد آن کلمه کلیدی بیشتر در نظر می گیرد.
اگر به آن فکر کنید این منطقی است:
اگر در حال نوشتن مقاله ای در مورد موضوعی هستید، چرا یک کلمه مرتبط با آن موضوع (به عبارت دیگر، یک کلمه کلیدی) را بلافاصله ذکر نمی کنید؟
دوم، پیوندهای داخلی را به محتوای دیگر وبسایت خود اضافه کردم.
در آخر، من یک کلمه کلیدی دم بلند را در تگ عنوان خود جاسازی کردم.
کلمه کلیدی هدف من برای آن صفحه “استراتژی سئو” بود. این کلمه کلیدی 2.4 هزار جستجو در ماه دریافت می کند (و CPC آن 15 دلار است).
همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، مدتی طول می کشد تا من برای یک کلمه کلیدی سخت مانند آن رتبه بندی کنم.
به همین دلیل است که من همچنین صفحه خود را در طول مدت طولانی بهینه کردم: “استراتژی SEO 2021”.
به این ترتیب، من توانستم به سرعت برای کلمه کلیدی کمتر رقابتی رتبه بندی کنم:
و همانطور که من پیوندهایی به صفحه خود ایجاد می کنم، در نهایت 10 کلمه کلیدی اصلی خود را شکست خواهم داد.
مرحله ششم: در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
وقت آن است که محتوا سئوی خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید.
نحوه تبلیغ شما بستگی زیادی به جایگاه شما دارد. مثلا:
اگر یک وبلاگ آشپزی دارید، باید روی پینترست یا اینستاگرام تمرکز کنید.
اما اگر در فضای دیجیتال مارکتینگ هستید، پلتفرمی مانند توییتر منطقی تر است.
در مورد من، من دوست دارم پستم را روزی که پخش می شود در توییتر به اشتراک بگذارم:
من همچنین از یک پست فیس بوک تقویت شده استفاده می کنم تا محتوای خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهم.
مرحله شماره 7: ایجاد پیوند
در آن شکی نیست:
ساخت پیوند بسیار بزرگ است.
در واقع، یک مطالعه عوامل رتبهبندی موتورهای جستجو در سال ۲۰۱۹ نشان داد که پیوندها همچنان برای رتبهبندی بالا در« Google »بسیار مهم هستند.
سوال این است:
چگونه افراد را وادار می کنید تا به محتوای شما پیوند دهند؟
اولین قدم شما این است که این ویدیو را تماشا کنید:
در این ویدیو با استراتژی هایی که من در حال حاضر برای ایجاد بک لینک به سایت خود استفاده می کنم، آشنا می شوید.
و در اینجا مثالی از نحوه استفاده من از یکی از استراتژی های ویدیو(ساختمان پیوند شکسته) برای وادار کردن وبلاگ نویسان برای پیوند دادن به من است. محتوا.
مدتی پیش لیست عظیمی از بیش از 190 ابزار SEO را منتشر کردم.
سپس، لینکهای مرده را در وبسایتها در فضای وبلاگنویسی، سئو و رسانههای اجتماعی پیدا کردم.
من به هر یک از این وبلاگ نویسان ایمیل زدم تا درباره پیوندهای مرده خود به آنها اطلاعاتی بدهم. پست جدید وبلاگم را هم برایشان فرستادم.
مرحله هشتم: نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید
آخرین مرحله شما این است که ببینید محتوا سئوی شما چگونه عمل می کند.
برای انجام این کار، من توصیه می کنم رتبه بندی صفحه خود را در موتورهای جستجو دنبال کنید:
و ترافیک ارگانیک با استفاده از Google Analytics):)
همچنین میتوانید در کنسول جستجو به “Impressions” نگاه کنید:
نکته ای که باید در نظر داشت این است که SEO می تواند زمان بر باشد.
حتی اگر دقیقاً این مراحل را دنبال کنید، باز هم ممکن است 2-3 ماه طول بکشد تا SEO شروع به کار کند. بنابراین انتظار نداشته باشید که یک قطعه جدید از محتوای جدید روز بعد در گوگل رتبه بندی شود.
با وجود اینکه محتوای من برای کاربران و سئو بهینه شده بود، حدود 60 روز طول کشید تا آن صفحه به صفحه اول گوگل بیاید.
پستهای مرتبط

سئو تکنیکال ( سئو فنی )
سئو تکنیکال (سئو فنی – Technical SEO) در واقع فرآیند بهینهسازی یک صفحه یا سایت از نظر فنی به طوری که رباتهای خزنده موتورهای جستجوگر مانند ربات گوگل بتوانند آن صفحه را شناسایی، درک و ایندکس کنند. هدف اصلی این است که صفحه مورد نظر از نظر فنی قابلیت دیده شدن و آنالیز توسط رباتهای خزنده را داشته باشد.

محتوای سئو
محتوای سئو داخلی یا On-Page SEO به مجموعه اقدامات و بهینهسازیهایی اشاره دارد که در داخل یک وبسایت انجام میشود تا رتبهبندی و قابلیت دیده شدن آن در موتورهای جستجو بهبود یابد.

سئو خارجی
سئو خارجی (سئوی خارج از صفحه) یا Off Page SEO شامل فعالیت هایی است که خارج از یک وب سایت در تلاش برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو انجام می شود. اقدامات متداول سئوی خارج از صفحه شامل ایجاد بک لینک، تشویق جستجوهای برند، و افزایش تعامل و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی است.
آخرین دیدگاهها